Ik heb een melding gekregen van het fraude detectie systeem?

~ 0 min
26-03-2014 12:20

Wanneer u een melding gekregen van het fraude detectie systeem, dan is het mogelijk dat er misbruik heeft plaatsgevonden. Ook kan het zijn dat u aanzienlijk meer gebeld heeft dan normaal.

In overleg met uw telecomaanbieder kunt u de gesprekken bekijken.

Wanneer deze gesprekken frauduleus zijn zal er verder onderzoek gedaan moeten worden.
Wanneer dit valide gesprekken zijn, zal het fraude detectie systeem zich automatisch bijstellen, om toekomstige loze meldingen te voorkomen.

U kunt zelf aan uw telecomaanbieder aangeven of deze gesprekken correct zijn of frauduleus zijn.

Waar wordt naar gekeken:

  • Hoeveelheid van de gesprekken.
  • Gemaakte kosten.
  • Bestemmingen nationaal, internationaal en risico bestemmingen.
  • Bestemmingen die geregistreerd staan als frauduleus.

 

Het is erg van belang dat er gekeken wordt naar het recente verbruik.


Mogelijke oorzaken kunnen zijn:

  • Mensen die fyshiek toegang hebben tot de toestellen zoals schoonmakers.
  • Computers die gehacked zijn.
  • Geen adequate beveiliging c.q. firewall instellingen.
  • Onveilige WiFi toegang.

 

Voor suggesties voor extra beveiliging klik hier 

 

Gemiddelde beoordeling: 0 (0 Stemmen)

U kunt deze vraag niet becommentariëren