Importeren centraal telefoonboek

~ 0 min
21-06-2021 00:01

Deze instructie beschijft het importeren van de Contacten binnen de PBX Manager, ookwel contacts of centraal telefoonboek genoemd.
Om het telefoonboek handmatig te bewerken, lees hier meer.

Importeren contacten:
Navigeer naar: Applications > Contacts > Import
Maak een keuze uit de onderstaande twee opties:
Klik op CONTINUE om door te gaan.
Klik op IMPORT om de gegevens te importeren.

Optie 1: Gegevens uit CSV direct plakken in Data veld:
Plak de regels in het Data veld volgens onderstaand voorbeeld:

Voorbeeld:
phone_label, phone_type_voice, phone_number, contact_name_given, contact_name_family
mobile,1,+31612345678, Jan, Jansen

Optie 2: Gevens Uploaden uit CSV bestand
Gebruik het voorbeeld bestand om deze in Excel te bewerken en op te slaan als CSV bestand.

Uitleg velden:
Er zijn meerdere velden beschikbaar binnen de PBX Manager, maar worden niet allemaal gebruikt door de toestellen. Enkel de minimale velden worden gebruikt.

Minimale velden:
phone_label = mobile, work,  home
phone_type_voice = 1 voor Voice, 2 voor fax
phone_number = +31612345678
contact_name_given = Voornaam
contact_name_family = Achternaam

Optionele velden: 
contact_organisation = Bedrijfsnaam (werkt mogelijk niet met alle toestellen)
contact_note = Notitie (Niet zichtbaar in toestellen)

Let op de volgende punten van aandacht:
  • Het scheidingteken dient een comma , te zijn en niet een punt-comma ; pas dit indien nodig aan.
  • Alle cellen dienen de opmaak tekst te hebben.
  • Telefoonnummers dienen met een plus-teken + te beginnen, zie voorbeeld.
Om deze instelling op uw computer te wijzigen, neem contact op met uw systeembeheerder of gebruik de Microsoft instructie.

Bijgevoegde bestanden::

Labels: contactpersonen, contacts, importeren, inladen, telefoonboek
Gemiddelde beoordeling: 0 (0 Stemmen)

U kunt deze vraag niet becommentariëren